فیلم Dead Poets Society

فیلم Dead Poets Society

دانلود فیلم Dead Poets Society

«Dead Poets Society» (انجمن شاعران مرده) یک فیلم درام و اجتماعی است که در سال 1989 منتشر شد و توسط پیتر ویر کارگردانی شد. این فیلم به نوشته تام شولمن براساس داستانی از نهج البلاغه‌ی علی ابن ابی‌طالب است. داستان فیلم در دوران دهه 1950 در یک دبیرستان خصوصی به نام ولتون آکادمی رخ می‌دهد.

فیلم به ترتیب درباره‌ی یک معلم ادبیات به نام جان کیتینگ (با بازی رابین ویلیامز) است که به عنوان معلم جدید به این مدرسه می‌آید. او در مقابل سیستم سنتی و محدودکننده مدرسه قرار می‌گیرد و دانش‌آموزان را به تفکر خودمختارانه و انعطاف‌پذیری تشویق می‌کند.

کیتینگ از دانش‌آموزان خود تشکیل یک انجمن شاعران می‌خواهد و آنها را به ارائه اشعار و ایده‌های خود ترغیب می‌کند. او از شعر و ادبیات به عنوان وسیله‌ای برای آزادی عقلی و انتقاد از نهادها استفاده می‌کند.

داستان فیلم در این حالت پیش می‌رود و نشان می‌دهد که چگونه انجمن شاعران مرده و تدریس‌های نوآورانه جان کیتینگ تاثیر مثبتی بر روی زندگی و دیدگاه دانش‌آموزان دارد. اما این تغییرات نه تنها با استقبال مدرسه و والدین دانش‌آموزان همراه نیست، بلکه با تحمل تبعات منفی نیز همراه می‌شود.

این فیلم یک فیلم دلچسب و الهام‌بخش است که به موضوعاتی همچون آموزش، آزادی فکری، تحول شخصی، و معنای زندگی می‌پردازد. عملکرد برجسته رابین ویلیامز و داستان قوی آن باعث شده‌اند که این فیلم یکی از فیلم‌های محبوب و معنوی دهه 1980 شناخته شود.

بازیگران :Robin Williams, Robert Sean Leonard, Ethan Hawke

کارگردان : Dead Poets Society

سال ساخت : 1989

 

 

برای دانلود فیلم برروی دکمه زیر کلیک کنید

فیلم Dead Poets Society

 

برای مشاهده فیلم های بیشتر با ما همراه باشید

دانلود فیلم Once Upon a Time in Mumbaai 2010

دانلود فیلم سه احمق Three Idiots 2009

فیلم تمام مردان پادشاه All the King’s Men

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *