فیلم The Experiment

فیلم The Experiment

دانلود فیلم The Experiment

فیلم سینمایی The Experiment با نام اورژینال آلمانی Das Experiment محصول سال ۲۰۰۱ کشور آلمان به کارگردانی الیور هیرش بیگل است.

“The Experiment” (تجربه) یک فیلم درام و هیجان‌انگیز است که در سال 2010 منتشر شد و توسط پول شیتر کارگردانی شد. این فیلم بر اساس واقعیت‌هایی از یک تجربه اجتماعی و روان‌شناختی به همین نام اثر ماریو گیاتز ساخته شده است.

داستان فیلم در مورد یک تجربه علمی به نام “تجربه پنیتونویل” می‌باشد. در این تجربه، 24 نفر از افراد تحت آزمایش قرار می‌گیرند. آزمایش شامل تقسیم آنها به دو گروه مساوی از زندانیان و نگهبانان می‌شود. این آزمایش اصلیت مشهوری به نام “آزمایش زندان استنفورد” را بازسازی می‌کند.

زندانیان و نگهبانان باید نقش‌های مختلفی را در زندان اجرا کنند و از آنجا که هیچیک از آنها واقعی نیست، تداوم تحریک‌ها و تنش‌ها میان آنها به مرور افزایش می‌یابد. این تجربه به تدریج به واقعیت خشونت و تبدیل می‌شود و کشمکش‌های روانی و جسمی در زندان شدیدتر می‌شود.

در “The Experiment”، فیلم نگران عواقب ناخواسته این تجربه برای شرکت‌کنندگان است و چگونگی تحول شخصیت‌ها تحت تاثیر این آزمایش اجتماعی وحشتناک را نشان می‌دهد. این فیلم به تاثیرات تجربه‌های اجتماعی و قدرت تحت فشار روانی بر انسان‌ها پرداخته و مخاطبان را به تفکر و بررسی عمیق موضوعاتی همچون رفتار انسانی در مواجهه با قدرت و شرایط استثنایی دعوت می‌کند.

آن‌گونه که خود زیمباردو در مصاحبه‌ای توضیح داد:
«فرض کنید شرکت‌کنندگان همه از نظر روانی و جسمی سالم هستند و می‌دانند که باید مدتی را در یک محیط شبیه زندان بگذرانند و در این مدّت از برخی حقوق مدنی خود محروم خواهند شد. آیا این افراد «خوب» هنگامی که در آن محیط «بد» قرار گیرند همچنان خوب باقی خواهند ماند؟»

بازیگران : Adrien Brody, Cam Gigandet, Forest Whitaker

کارگردان : Paul Scheuring

سال ساخت : 2010

 

 

برای دانلود فیلم برروی دکمه زیر کلیک کنید

فیلم The Experiment

 

برای مشاهده فیلم های بیشتر با ما همراه باشید

دانلود مستند The Creative Brain: How Insight Works مغز خلاق: کارکرد بینش

دانلود فیلم Brené Brown: The Call to Courage 2019

فیلم Dead Poets Society

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *