دستگاه حضور و غیاب پانچی

دستگاه حضور و غیاب پانچی

سیستم مکانیکی حضور و غیاب پانچی (Punch attendance machine) چه کاربردهایی دارد؟

سیستم ورود و خروج پانچی چه مزایا  و معایبی دارد؟

آیا از نحوه کار سیستم حضور و غیاب مکانیکی اطلاعاتی دارید؟

دستگاه حضور و غیاب پانچی. یکی از اولین نمونه‌های سیستم کنترل تردد پرسنل کارمندان به حساب می‌آید.

این جز ساده‌ترین انواع دستگاه حضور و غیاب در بازار به شمار می‌رود. جالب اینجاست. که با وجود امکانات کمتری که نسبت به سایر سیستم‌های حضور و غیاب هوشمند موجود در مارکت امروز دارد. باز هم نمونه دستگاه پانچی حضور و غیاب برای خرید موجود است. شیوه کار در این دستگاه به صورت کاملا مکانیکی بوده. و به همین علت است. که این سیستم با نام سیستم کنترل ورود و خروج مکانیکی نیز در بازار دیده می‌شود. همچنین دستگاه حضور و غیاب پانچی نرم افزار مخصوصی برای خود ندارد. اما با این وجود. بازهم طرفدارانی برای خرید سیستم حضور و غیاب پانچی وجود دارند. که این دستگاه را مناسب برای شغل خود می‌دانند.

از آنجایی که در دستگاه پانچ حضور و غیاب فناوری آنچنان پیشرفته‌ای به چشم نمیخورد. روش کار در آن بسیار راحت تر از نمونه‌های دیگر دستگاه‌های کنترل ورود و خروج پرسنل است. سیستم پانچی کنترل رفت و آمد کارکنان، تردد اشخاص را بر اساس پانچی که بر روی کارتشان ایجاد می‌کند. نشان می‌دهد و در ورژن‌های بالاتر خود از طریق مهر کردن بر روی کارت تردد هر فرد نشان می‌داد. که در چه ساعتی وارد سازمان و یا از آن خارج شده است. دستگاه حضور و غیاب پانچی را می‌توان اولین نمونه طراحی شده بعد از دفترهای کاغذی حضور و غیاب به حساب آورد. امروزه این دستگاه‌ها با وجود همان امکانات تقریبی قبل، شکل تازه‌ای به خود گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: تشخیص هویت با عنبیه چشم

در ظاهر جدید سیستم پانچی کنترل تردد پرسنل. دیگر خبری از صفحات بزرگ و سنگین نیست. و به جای آن صفحات سنگین که گاها به نیرو زیادی برای مهر زدن نیاز داشت، دستگاه کوچکی روی کار آمده است. که قابلیت نصب بر روی دیوار را نیز دارد. در برخی از دستگاه‌های امروزی حضور و غیاب پانچی فقط کافی است. پرسنل کارت تردد خود را از قسمت بالایی وارد دستگاه کرده. و بعد از ثبت اطلاعات کارت را از دهانه پایینی دستگاه دریافت کنند. نحوه کار دستگاه پانچی حضور و غیاب به قدری ساده است. که گاها نیازی برای آموزش استفاده از دستگاه حضور و غیاب پانچی نیست. اما این سیستم در کنار مزایا، اشکالاتی نیز دارد. با توجه به اینکه کارت‌های مخصوص دستگاه دارای یک جدول ماهانه هستند. لازم است که هر ماه برای خرید کارت همه پرسنل هزینه زیادی شود.

دستگاه حضور و غیاب پانچی چیست؟

همانطور که گفته شد. سیستم مکانیکی حضور و غیاب پانچ یکی از نسخه‌های اولیه سیستم‌های مدیریت تردد پرسنل به شمار می‌رود. به صورت کلی همه سیستم‌های حضور و غیاب از جمله نمونه پانچی آنها برای کمک به مدیران است. و به منظور نظم بخشیدن به محیط کاری روی کار آمدند. اساس سیستم مکانیکی حضور و غیاب پانچی کارتها و بخش پانچ که اصطلاحا به آن اسلات می‌گویند، است. این دستگاه به دلیل تکونولوژی بسیار ساده‌ای که در ساخت خود دارد. به جز ثبت ساعات ورود و خروج به شما خدمت دیگری ارائه نمی‌کند. اما با توجه به تاریخچه موجود برای سیستم پانچی. به همین راحتی نمی‌توان تاثیر دستگاه حضور و غیاب پانچ را در سیر پیشرفت و تولید سیستم‌های فعلی امروز از جمله دستگاه حضور و غیاب ترکیبی نادیده گرفت.

تاریخچه دستگاه مکانیکی حضور و غیاب

سیستم حضور و غیاب مکانیکی پانچی را می‌توان اولین دستگاه حضور و غیاب ساخته شده بعد از دفترچه ‌های حضور و غیاب دانست. در گذشته مدیران با برقراری قوانین سخت سعی به ایجاد نظم و انضباط در محیط کاری می‌کردند. اما با گذشت زمان و بیشتر شدن آگاهی افراد و به طبع پرسنل هر مجموعه. اشخاص از حقوق خود آگاه شدن. و کم کم فضایی برای ارتباط دوستانه‌ در محیط کاری ایجاد شد. ولی به دلیل نبود فرهنگ سازمانی و اطلاعات درست مدیریتی برخی از اشخاص از جو به وجود آمده سو استفاده کرده. و دست به اموری که موجب بی نظمی در کار می‌شد می‌زدند. یکی از این مسائل ساعات ورود و خروجشان از محیط کاری بود.

به همین منظور استفاده از دفترچه‌هایی کاغذی حضور و غیاب رایج شد. اما بازهم امکان دور زدن و تقلب در این سیستم بسیار به چشم می‌خورد. همین موضوع موجب تولید و روی کار آمدن دستگاه‌های حضور و غیاب پانچی شد. که تا حد زیادی نگرانی مدیران و مسئولان مشاغل را برای ایجاد نظم کم کرد.

اما بهترین دستگاه حضور و غیاب پانچی کدام است؟

بهترین دستگاه حضور و غیاب مکانیکی

شکل اولیه دستگاه مکانیکی حضور و غیاب با نمونه‌های امروزه موجود در بازار بسیار متفاوت است. نسخه‌هایی که در حال حاضر به فروش می‌رسد. را می‌توان بهترین دستگاه حضور و غیاب مکانیکی دانست. زیرا علاوه بر آسانی در نحوه کار و استفاده. امکانات دیگری از قبیل نمایشگر رنگی نشان دهنده ساعت در آن به چشم می‌خورد. همچنین عالی‌ترین دستگاه حضور و غیاب پانچی ( سیستم مکانیکی ). روزهای هفته و تاریخ را به صورت خوانا نشان می‌دهد. جالب است بدانید که دستگاه حضوروغیاب مکانیکی امروزی نحوه کار متفاوتی با نسخه‌های قبلی خود دارد.

 

 

 

تازه های IT

آی تی پارس کالا

دانشنامه جامع در زمینه سیستم حفاظتی و امنیتی IT و ICT

مطالب مرتبط با موفقیت ، کسب و کار و منتورینگ را در  ایــــنـــجـــا  مشاهده نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *