نحوه کارکرد دستگاه حضور و غیاب پانچی

نحوه کارکرد دستگاه حضور و غیاب پانچی

مدل‌های ابتدایی دستگاه کنترل ورود و خروج پانچی. فقط دارای بدنه‌ای اصلی که بیشتر از جنس فلزی سنگین وزن بود ساخته می‌شد. به دلیل اینکه اساس کار دستگاه حضور و غیاب پانچی. هک کردن ساعات ورود و خروج بر روی کارت هر کارمند بود. معمولا وزن سنگینی را برای ساخت بدنه استفاده می‌کردند. شکل این دستگاه در نمونه‌های اولیه‌ش شبیه به اتوهای پرس بوده است. و نحوه استفاده از آن به این صورت بود که دستگاه باز می‌شد. و کارت در بین آن قرار می‌گرفت. سپس با بسته شدن ساعت حضور و یا زمان خروج از طریق مهرهایی که در زیر صفحه بالایی تعبیعه شده بود. بر روی کارت هک می‌شد. اما این نحوه کار در نمونه‌های جدید این سیستم به چشم نمی‌آید.

در نسخه ‌های فعلی کارت از قسمت بالایی دستگاه وارد دستگاه می‌شود. و در بخش پردازشگر که داخل دستگاه قرار گرفته است ساعات و تاریخ ورود و خروج بر روی کارت تایپ می‌شود، سپس از دهانه پایینی دستگاه به کاربر تحویل داده می‌شود. با دقت به روند کار سیستم پانچی حضور و غیاب. به این نتیجه می‌رسیم که این دستگاه صرفا زمان ورود وخروج کارکنان را ثبت می‌کند. و عملیاتی تحت عنوان شناسایی پرسنل را ندارد. موضوعی که باعث تمایز دستگاه حضور و غیاب اسکن کف دست و یا دستگاه حضور و غیاب تشخیص صدا با سیستم پانچی شده است. با این وجود دستگاه حضور وغیاب پانچی مزایای مختلفی دارد.

بیشتر بخوانید: دستگاه حضور و غیاب پانچی

مزیت دستگاه حضور و غیاب پانچی

مهم‌ترین مزیت دستگاه حضور و غیاب پانچی را می‌توان نحوه استفاده ساده آن دانست. که امکان استفاده برای همه افراد با هر سطح اطلاعات و دانش را فراهم می‌کند. البته که ایجاد نظم به منظور عملکرد بهتر یکی از با اهمیت‌ترین وظایف یک سیستم حضور و غیاب اداری به حساب می‌آید. که این دستگاه تا حدی به این موضوع پاسخ داده است. در برخی از نمونه‎‌های جدید این دستگاه حافظه‌ای داخلی تعبیه شده است. که این امکان را می‌دهد که اطلاعات تردد را به سیستم منتقل کنید. این ویژگی مشابه با سایر دستگاه‌های حضور و غیاب از جمله دستگاه حضور و غیاب کارتی است. سیستم‌های پانچی در کنار مزیت‌های خود معایبی نیز دارند. که در ادامه به آنها اشاره کرده‌ایم. و مقایسه‌ای با یکی از سیستم‌های پرطرفدار امروزه به نام دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی داشته‌ایم.

معایب دستگاه حضور و غیاب پانچی

با توجه به فناوری ابتدایی که در ساخت دستگاه حضور و غیاب پانچی دیده می‌شود. اگر بخواهیم در دنیای امروز این سیستم را با توجه به نیاز مخاطب بسنجیم دارای معایبی نیز هست. در سیستم کنترل تردد پرسنل پانچی فقط امکان ثبت ساعات و روزها موجود است. که به دلیل نحوه کار آن ممکن است برخی از کارکنان تقلب کرده. و یا به جای یکدیگر ساعتی را ثبت کنند. همچنین در این سیستم پانچی حضور و غیاب امکانی برای محاسبات مالی وجود ندارد.

در سیستم پانچی حضوروغیاب. لازم است زمان زیادی صرف اعمال این ساعات ثبت شده در دریافتی هر فرد شود. اما در مقابل آن دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی و دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره. به دلیل بهره‌گیری از فناوری بیومتریک افراد را فقط با ویژگی‌های مختص به خودشان شناسایی می‌کنند. شاید بتوان همین دلایل را علت منسوخ شدن این دستگاه دانست.

 

 

 

تازه های IT

آی تی پارس کالا

دانشنامه جامع در زمینه سیستم حفاظتی و امنیتی IT و ICT

مطالب مرتبط با موفقیت ، کسب و کار و منتورینگ را در  ایــــنـــجـــا  مشاهده نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *