فیلم پدر The Father

فیلم پدر The Father

دانلود فیلم پدر The Father 

فیلم «پدر» ساخته فلوریان زلر. تصویری حیرت انگیز و قدرتمند از زوال عقل (آلزایمر) و تغییر پویایی عملکرد فرزندان. در هنگام مراقبت از پدر و مادر را در درامی جمع و جور و البته دلخراش با محوریت یک اجرای استادانه از آنتونی هاپکینز. و زیبایی ظاهری در طراحی صحنه. و فضا به بیننده ارائه می‌کند. لازم به ذکر است که این فیلم به نویسندگی و کارگردانی فلوریان زلر. بر اساس نمایشنامه سال ۲۰۱۲ خود او به نام پدر ساخته شده‌است.

داشتن نویسنده‌ای که کار خودش را کارگردانی کند همیشه دور از ذهن است. در بهترین حالت، یک نویسنده می‌تواند بینش منحصر به فردی به متن خود تزریق کند. تا شاید کارگردانی از آن خوشش بیاید. اما بیشتر اوقات، کمپانی‌ها و تهیه‌کنندگان تمایل دارند که بیننده احساس کند. کار کارگردانی است که فیلمنامه را شاخص می‌کند. با این اوصاف فیلم پدر حاصل کار یک فیلمنامه نویس و کارگردان ثابت و واحد است. در واقع شخص زلر نمایشنامه خودش را به یک فیلم بلند تبدیل کرده است.

در این میان ذکر یک نکته ضروری است. که تطبیق یک نمایشنامه به یک فیلمنامه اساساً می‌تواند کاری دشوار و ریسک پذیر باشد. زیرا هم فیلمنامه و هم نمایشنامه مستعد اصول و قوانین زمین بازی خود هستند. به طور کلی سینمایی شدن یک نمایشنامه چارچوب‌هایی دارد که اگر درست اجرا نشوند. بینندگان هنگام تماشای اثر احساس می‌کنند در حال دیدن یک نمایش فیلمبرداری شده هستند. که هیچ علاقه‌ای به فرمول‌های سینمایی ندارد.

فیلم “پدر” (The Father) که در سال 2020 به کارگردانی فلورانس زلر (Florian Zeller) منتشر شد. یک درام روان‌شناختی بسیار قوی و پرچالش است. که بر اساس نمایشنامه‌ای از خود فلورانس زلر ساخته شده است. این فیلم به بررسی مسائلی چون بیماری آلزایمر و اثرات آن بر زندگی خانوادگی و روانی افراد پرداخته. و به نحوی استثنایی و مهم از دیدگاه یک فرد مبتلا به این بیماری را به تصویر می‌کشد.

داستان فیلم حول محور آنتونی (با بازی آنتونی هاپکینز) می‌گردد. یک مرد سالخورده که به آرامی دچار علائم آلزایمر شده است. تغییرات در زندگی واقعی آنتونی و اندیشه‌های او، به تدریج و به نحوی که برای خود او نیز تلخ است. به تصویر کشیده می‌شود. وقایع دنیای واقعی و زمان‌ها با یکدیگر پیوند داده می‌شوند. و برای تماشاگران سؤالاتی پیچیده ایجاد می‌کنند. که مشابه تجربیات آنتونی در مورد بیماری و حافظه است.

“پدر” با بازیگری شگفت‌انگیز آنتونی هاپکینز و اولیویا کولمن. که نقش دختر آنتونی را بازی می‌کند. به عنوان یکی از بهترین اجراهای سال و فیلم‌های مهم و اثرگذار دهه اخیر تلقی می‌شود. این فیلم به نحوی تصویر زندگی و تجربه بیماری آلزایمر را در یک فرم نوین و هنری به تصویر می‌کشد. و تأثیرگذاری زیادی در تبادل نظر و تامل در موضوعات مرتبط با بیماری‌های روانی و نیز تاثیر آنها بر خانواده و روابط انسانی دارد.

بازیگران : Anthony Hopkins , Imogen Poots , Mark Gatiss , Olivia Colman , Olivia Williams

کارگردان : Florian Zeller

سال ساخت : 2020

 

 

برای دانلود فیلم برروی دکمه زیر کلیک کنید

فیلم پدر The Father

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *