کارکرد دستگاه حضور و غیاب بیومتریک

کارکرد دستگاه حضور و غیاب بیومتریک چیست؟

دستگاه‌های حضور و غیاب بیومتریک به دلیل آن که از روش طبیعی و با استفاده از عناصر وجودی هر انسان تشخیص را انجام می‌دهند. به وسیله نرم افزار دستگاه حضور و غیاب و الگوی تعریف شده اقدام به شناسایی فرد مورد نظر می‌کند.

به عنوان مثال در دستگاه حضور و غیاب دانش آموزان که از روش تشخیص چهره به عنوان یک روش استفاده می‌کند. در زمان ورود دانش آموز و قرار گرفتن در مقابل دستگاه حضور و غیاب دوربین دار عکسی از چهره دانش آموز می‌گیرد. این عکس به وسیله الگوریتم نرم افزار حضور و غیاب تشخیص چهره  عکس را به دیتابیس و داده‌های قبلی موجود در دستگاه بررسی می‌کند در صورتی که چهره فرد بر اساس داده‌های قبلی مطابقت داشته باشد ساعت حضور و دانش آموز در سیستم ذخیره می‌شود.

تقریبا می‌توان گفت که این روش به دلیل آن هیچگونه تماسی فرد با دستگاه ندارد و تنها کافی است در مقابل آن قرار گیرد، کاهش استهلاک دستگاه را به میزان قابل توجه‌‌ای در پی دارد.

بیشتر بخوانید: دستگاه حضور و غیاب بیومتریک

نکاتی درباره انتخاب دستگاه حضورغیاب بیومتریک

سیستم حضورغیاب بیومتریک اثر پر رنگی در مدیریت حضور و غیاب کارمندان، ایجاد لیست حقوق و دستمزد و گزارش های ماهانه دارد.

همچنین بخش منابع انسانی نقش مهمی در کمک به مدیران برای ایجاد گزارش کارکنان مبتنی بر عملکرد موثر آنها ایفا می کند. بنابراین داشتن یک سیستم حضورغیاب کارآمد موجب رشد شرکت شما خواهد شد.

بهترین دستگاه حضورغیاب بیومتریک چه ویژگی هایی دارد؟

پرسنل منابع انسانی باید با توجه به روش ارزیابی عملکرد و الزامات سیاست های شرکت، یک دستگاه حضورغیاب جامع بیومتریک را انتخاب نمایند.

این سیستم باید دارای خصوصیاتی باشد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم نمود.

ثبت زمان

معیار اصلی برای ثبت زمان در دستگاه حضورغیاب اثر انگشت این است که این سیستم باید اثر انگشت را به طور صحیح تشخیص و تایید کند. زمان کمتر از 3 ثانیه برای این کار ترجیح داده می شود.

برای خرید دستگاه حضورغیاب اثر انگشت، تجهیزات باید در کمترین زمان اثر انگشت و داده ها را به سرور منتقل نمایند.

ظرفیت الگوی اثر انگشت

یکی دیگر از ویژگی های مهم در هنگام خرید دستگاه حضورغیاب اثر انگشت ظرفیت آن است. ظرفیت الگوی اثر انگشت باید با توجه به تعداد کارمندان باشد.

برای خرید دستگاه حضورغیاب، شما باید تعداد کارکنان خود را در ساختمان ها و فروشگاه هایتان در نظر بگیرید.

 

 

 

تازه های IT

آی تی پارس کالا

دانشنامه جامع در زمینه سیستم حفاظتی و امنیتی IT و ICT

مطالب مرتبط با موفقیت ، کسب و کار و منتورینگ را در  ایــــنـــجـــا  مشاهده نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *