روش کار با دستگاه تشخیص چهره

روش کار با دستگاه تشخیص چهره به صورت زیر میباشد :

در این مرحله ابتدا باید چهره فرد مورد نظر را در دستگاه حضوروغیاب تشخیص چهره تعریف کرد. که میتوان از طریق دستگاه و یا نرم افزار برای این کار استفاده کرد. مدت زمان تعریف چهره افراد برای دستگاه  حضوروغیاب تشخیص چهره با توجه به مدل دستگاه میتواند از 10 تا 20 ثانیه طول بکشد.

بعد از تعریف چهره افراد بر روی دستگاه اگر پیغام موفقیت آمیز بودن ارسال شود افرادمیتوانند نسبت به ثبت ورود و خروج برروی دستگاه اقدام نمایند . معمولا در هنگام ورود و خروج پرسنل حدود 2 تا 3 ثانیه طول میکشد تا چهره افراد شناسایی شود.

بیشتر بخوانید: دستگاه حضوروغیاب تشخیص چهره

دستگاه حضوروغیاب تشخیص چهره چطور کار میکند و مزایا :

1 – صرفه جویی در زمان :

دستگاه حضوروغیاب تشخیص چهره با توجه به الگوریتم شناسایی بسیار سریعتر از دستگاههای دیگر نسبت به شناسایی افراد و ثبت ورود و خروج پرسنل اقدام میکند.

2 – بهداشت فردی پرسنل :

در این مدل دستگاهها با توجه به اینکه امکان تماس فیزیکی با دستگاه حضوروغیاب وجود ندارد امکان سرایت بیماریهای واگیردار بسیار پایین بوده و باعث میشود پرسنل با خیال راحتتری از دستگاه حضوروغیاب استفاده کنند .

3 – سرعت و دقت بالا :

با توجه به اینکه شناسایی افراد در این مدل دستگاه ها بر اساس ویژگیهای منحصر به فرد هر شخصی بوده دقت و سرعت شناسایی در دستگاههای حضوروغیاب تشخیص چهره بسیار بالا میباشد .

4 – جلوگیری از تقلب در حصور و غیاب

در دستگاه حضوروغیاب تشخیص چهره فقط میتوان برای هر کد یک چهره تعریف نمود. و با توجه به این ویژگی امکان تقلب در این دستگاه بسیار کم و یا صفر میباشد.

البته در حال حاضر دستگاههای حضور و غیاب چند کاره نیز در بازار موجود میباشند که علاوه بر ماژول تشخیص چهره به ویژگیهای دیگری مانند تشخیص اثر انگشت – تشخیص کارت و یا کد و رمز نیز مجهز میباشند که باعث میشود راهکارهای جایگزینی برای ثبت تردد نیز وجود داشته باشد.

با توجه به مطالب ذکر شده و همچنین بحث بیماریهای واگیردار مخصوصا کرونا ( Covid19  ) میتوان به این نتیجه رسید که دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره میتواند انتخاب بسیار مناسبی برای سازمانها و شرکت ها مخصوصا بیمارستان ها و کاخانجات باشد.

 

 

 

تازه های IT

آی تی پارس کالا

دانشنامه جامع در زمینه سیستم حفاظتی و امنیتی IT و ICT

مطالب مرتبط با موفقیت ، کسب و کار و منتورینگ را در  ایــــنـــجـــا  مشاهده نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *